måndag 24 november 2008

Vad ska jag heta?

Just nu befinner jag mig i ett kreativt stadium där jag ägnar all ledig tid till att spela in backing tracks till Harrys skiva. Ibland känns det som om projektet håller på att äta upp mig och jag sliter mitt hår av ren frustration när det inte går min väg. Nu har jag hållit på med trummorna till låten ”Sweet Susanna” i en vecka och det känns fortfarande inte hundra. Jag börjar faktiskt längta till att få börja spela in mina egna låtar snart. Eftersom jag för några veckor sedan kom åt ett program med pedal steel guitar-loopar lutar det åt att det blir en countryinfluerad skiva.
Nu går jag verkligen händelserna i förväg, men när mina låtar är färdiginspelade och mixade tänker jag lägga ut dem på nätet. Jag måste då marknadsföra mig och behöver ett bra artistnamn. Jag övervägde för några sekunder att använda mitt födelsenamn, men jag droppade det eftersom det inte känns speciellt mycket country. Sen kom jag på namnet tiny fist, men det ger ju helt andra associationer. Jag får helt enkelt grunna vidare.

En av veckans hetaste musiknyheter är att Bruce Springsteen släpper nytt den 27 januari. Jag har rätt låga förväntningar eftersom förra skivan Magic inte var speciellt magisk, men jag måste säga att första singeln som heter ”Working on a dream” slår det mesta från förra skivan.
/ATLAS

1 kommentar:

Andreas Elfwingson sa...

Äh, vad är det för fel på "Jimmy Atlas"?

Puss!